Saturday, March 29, 2008

Artist Statement


My art is contemporary African art inspired by my country, Burkina Faso, and Africa in general. Through my art, I want to share the rich and impressive history and culture of West Africa.

The shapes of my sculptures, furniture and decorative objects are inspired by words, stories, fables and situations that come into my mind, and my culture. By the magic of bending, grinding and welding, I try to give these inspirations a form, an expression and a touch of life so when I get lost in a deep contemplation, I feel like they are living.

• • •

Je fais un art contemporain Africain qui m’est inspire par mon pays le BURKINA FASO et par l’Afrique en général. A traves mes œuvres, je voudrais partager les riches et impressionnantes histoires et la culture de l’Afrique de l’ouest.

Les lignes et formes des mes pièces me sont inspirées par ma culture, des mots, des histoires et fables qui me viennent a l’esprit. Par la magie du pliage, du meulage et du soudage, j’essaie de leur donner une forme, une expression et une touche de vie pour que quant je me perds dans un profonde regard, que je les sente vivre.

No comments: